BIOGRAFIE
Narodila jsem se ve znamení panny v roce 1971 v rodině, kde umění stálo na prvním místě. Obklopena výtvarnou prací jsem se velmi záhy rozhodla pro svět plný barev, pro nekonečnou fantazii a svobodu umění.
V mém raném dětství mě nejvíce ovlivnila dobrota a pracovitost mé babičky, která vyrůstala na malé moravské vesničce, kde hodnoty vytvářel prostý život plný práce a společenství lidí. Ve svém krásném srdíčku měla místo pro každého a její hluboká víra v Boha mě naučila dívat se na svět očima naděje na světýlko, které pro ni Bůh znamenal.
Svět fantazie a neuvěřitelné kreativity mého otce, který viděl svět v tolika barvách, mi otevřel dveře do života. Tatínek měl obdivuhodnou životní energii, cítím jeho lásku i podporu a vím, že je vedle mě stále, i když ve fyzickém světě již několik let není..
Jedním s klíčových momentů mého života, bylo narození mých tří krásných dcer. Všechny jsou již dospělé a jdou také cestou umění, jejich radostný pohled na svět je mou velkou odměnou. Narození mých krásných vnoučátek Kevínka, Magdalénky a Dominičky je největší dar, který jsem od života mohla dostat.
Kdy vzniklo mé rozhodnutí učit je pro mě těžko uchopitelné, první kurzy jsem vedla ve svých 22 letech a na ně vzpomínám s velkým úsměvem na rtech. Chtěla jsem pro svou nejstarší dcerku hodiny cvičení, byl jí teprve něco málo přes rok a mé hledání skončilo neúspěchem, a tak jsem si dala inzerát, že budu pořádat cvičení pro maminky s dětmi a přišla tehdy plná tělocvična-:) a tak to všechno začalo. Přidávala a měnila jsem kurzy postupně tak, jak rostly mé dcerky. Vznikly výtvarné kroužky, keramická dílna, gymnastika, oddíl volejbalu a děti se přelévaly z jednoho do druhého, až se začaly ozývat maminky, kdy udělám kurzy i pro ně, a tak jsem poznenáhlu zjistila, že můj život se skládá z neuvěřitelně barevného spektra nápadů, a především vnitřního štěstí, že mohu lidem kolem sebe dávat něco ze sebe.
V posledních letech jsem k výtvarnému umění přidala studium historie na FF UJEP, které jsem v roce 2024 ukončila disertační prací na téma sociálního postavení výtvarných umělců v době normalizace. Možnost diskuze o historických faktech s nastupující generací studentů historie mě fascinuje a ukazuje mi tuto generaci ve velmi pozitivním světle. Jsou báječní a nenesou si sebou žádné historické křivdy.